Zacc

A világ legőrültebb útjai, ezt látnod kell! #1

Milyen nyaralásokat, utazásokat tartasz tartalmasnak? Az igazán, mélyen pihentetőeket ahol csak lazulsz, vagy azokat, amelyekben sok a kihívás? Ha inkább kalandor vér csörgedezik az ereidben, felveheted bakancslistádra a következő helyeket, hogy végigjárhasd őket! Ezek a vad utak olyan mennyiségű adrenalint pumpálhatnak beléd, amitől teljesen egyedi képet kaphatsz a világról. 
(A képekre kattintva, megtekintheted őket nagy méretben is!)

 

 

1. Fotu La – India legmagasabb, még járművekkel járható hágója. Ez a út köti össze Ladakh-t és Kasmírt. A szűk úton nem csak a korlát hiánya okozhat problémát az autósoknak, de egyéb akadályokkal is meg kell küzdeniük, mint az a képen is jól látható.
Zoji La, India

1

2. Ha lélegzetelállító kilátást, izgalmas hegyi utakat és csábító, misztikus tájakat keresel, nem is kell messzebb menned, mint a híres Romániába. Itt mehetsz végig a Transzfogaras hágón. 
Még Ceausescu építettette a kommunizmus évei alatt. Csodálatos tájakon át vezet, a világ legjobb, legjárhatóbb hágójának tartják az utazók.

1

3. Egy túlélő túrának is megfelel az alaszkai Dalton Highway, melyet annak idején olajkutatás és csővezeték lefektetés céljából építettek. Közép- és Észak-Alaszkán át fut az Északi-sarkig, majdnem a Jeges-tengerig. Nem érdemes lerobbanni rajta, mértek már -74 fokot is a tenger közelében. A világ legveszélyesebb utai között tartják számon. Rendkívüli elővigyázatosságot igényel keresztülhasítani rajta!

1

4. Ha motorral vágnál neki a világnak, akkor be kell tervezned Khardung La-t. A Himalájában található Khardung La hágó elvileg 5380 méterre visz fel, még ha nem is egyszerű megközelíteni az oxigénben szegény levegő és a foghíjas infrastruktúra miatt. 

1

Németh Ákos kebelbarátom Africa Twinje nyergében már feltérképezte a környéket (is)!

Áki

Az én kréjzi barátom egyedül, útitárs és kísérők nélkül jutott fel a világ legmagasabb pontján fekvő országútjára…

Áki

5. Híres a rendkívüli veszélyességéről, ezért 1995-ben az Inter-American Development Bank a világ legveszélyesebb útjának nevezte el a bolíviai Yungas utat. Egy becslés szerint évente 200-300 ember veszti életét itt. Éppen ezért számos keresztet helyeztek az út szélére, azokon a helyeken ahol az autók a szakadékba zuhantak. Összeköti az Amazonas esőerdőt Észak-Bolíviával. Amint elhagytuk La Pazt, az út mintegy 4650 méter magasba emelkedik. Mielőtt a La Cumbre hágónál hirtelen 1200 méterre csökken Coroico városánál, elképesztően meredek sziklák tetején kanyarog. Az extrém lejtés miatt legalább 600 méteren keresztül az „ösvény” szélessége nem haladja meg a 3,2 métert, ráadásul a védőkorlát hiánya miatt nagyon veszélyes, sőt, eső, köd és por korlátozhatja a látási viszonyokat. Sok helyen a felszín sáros és laza. Egy helyi szabály meghatározza, hogy a lefelé ereszkedő sofőröknek soha sincs elsőbbségük, és mindig az út külső szélén kell haladniuk. Ironikus, de pont extrém veszélyessége miatt lett közkedvelt utazás célpont a 90′-es években! A hegyi kerékpározás rajongóinak kedvenc helye, mert nagyon meredek, és lefelé haladva 64 km-en keresztül egy aprócska emelkedőt leszámítva, csak lejtők vannak. Mostanság sok utazásszervező kínál útmutatókat, közlekedési lehetőségeket és felszerelést. Emellett persze a hely roppant veszélyes marad – 1998 óta legalább 18 kerékpáros halt meg.

1

6. Atlanterhavsveien, azaz Atlanti-óceáni Út, Norvégiában. Ez a különleges, nem mindennapi út Eidétől vezet egy  szigetcsoporton át Averøyig, ami Møre og Romsdal megyében található. 8,3 kilométer hosszú, a legnagyobb emelkedő pedig 8%-os. 

1

2005-ben elnyerte az évszázad norvég konstrukciója díjat! 

1

1

7. Régen, az egyetlen mód arra, hogy eljussunk Guoliang faluhoz az volt, hogy keresztülgyalogolunk egy völgyön, meredek sziklák mellett, majd megmászunk egy kőből kivájt lépcsőt. A világtól való elszigetelődés miatt a falu szellemtanyává válásra volt ítélve. A kínai kormány 1972-ben döntött a sorsáról, nem éri meg milliókat fektetni egy olyan útba, amit csak alig 300 ember használna. Ekkor a falusiak eldöntötték, hogy ők maguk építik meg azt, mert ez az egyetlen esélyük kapcsolatot teremteni a külvilággal. Tizenhárom falusi lakos 5 évébe került befejezni az 1200 méteres Guoliang alagutat. Nagyjából 5 m magas és 4 m széles. Ez a szélesség elég két egymás mellett elhaladó járműnek. (Sok esetben a Guoliang alagút fényképeit tévesen a bolíviai Yungas út néven tüntetik fel.)

1

1

8. Passage du Goic átjáró, Franciaország. 

1

1

A Passage du Gois egy aszfaltozott és kockaköves, kb 2 és fél méter széles töltés, mely összeköti Noirmoutier szigetét Beauvoir sur Mer városával. Az átjárót naponta kétszer teljesen elönti a tenger, így csak bizonyos időpontokban járható. (A videóban láthatod, hogy amikor járható időszakban van, akkor is igen félelmetes, versenyt futsz a természet szeszélyeivel…)

2011.júliusában innen startolt a Tour de France, oldalszél, eső és bukások tömkelege. Nem bizonyult klassznak az ötlet.

1

Szerintem ez egy fantasztikus módja annak, hogy megismerjük a világot, mielőtt nekivágunk. Így hát a következő részét hamarosan hozom 😉

Szerző: Gini Papp – Zacc
(Források: mashable, youtube, wikipedia)

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!