Hatalmas vagyonnal rendelkezik a 41 éves Tony Hsieh, aki egy rendkívül különleges figura. Ő a Zappos, egy nagy amerikai online cipő- és ruha kereskedés vezérigazgatója. A céget hat évvel ezelőtt, több mint 1.200.000.000 dollárért vásárolta meg az Amazon, tehát nem egy kisvállalkozásról van szó, ráadásul ez csak a Hsieh-sikersztori egy része. 1999-ben például, az általa alapított LinkExchange-et 265 millió dollárért adta el a Microsoftnak.
Ennek ellenére nem él fényűző életet, mivel sokkal többre tartja az élményeket a tárgyaknál: egy 22 négyzetméteres lakókocsit vásárolt, és parkolóhelyet bérel neki. Annak ellenére, hogy a Zappos fejese, nincs hatalmas cipőkollekciója sem, mindössze négy pár lábbelije van. A legtakarékosabb milliomosok között tartják számon.
Nyilván nem egy lepukkant lakókocsit választott lakhelyül, hanem egy 2013-a modellt vásárolt meg, melynek forgalmi érteke 48.000 $. A Las Vegas-i lakókocsi park, ahol letelepedett, általában a Szilicium-völgybeli számítógép programozók átmeneti lakhelye szokott lenni. Imád itt élni, rengeteg élményt szerzett már az ott élőkkel közösen. Létrehozott egy közösségi “tábortüzet”, egy olyan tűzrakóhelyet, ahol gyakran ülnek és megosztják egymással a gondolataikat, ötleteiket, moziznak, együtt zenélnek. A barátai mesélnek arról, amiről Hshie nem, hogy befektetéseit úgy irányítja, hogy városuk is részesüljön belőle.
Ahogy már az elején is említettem, a Zappos online cipő- és ruházati kiskereskedését, 2009-ben adta el az Amazonnak, 1.200.000.000 dollárért. Eddig 350.000.000 dollárt fektetett be arra, hogy Las Vegas még vonzóbb legyen a befektetők számára és ne csak azok akarják látogatni, akik játszani mennek oda. Hsieh szeretné, ha egyre több üzletember telepedne le a környéken.
Hsieh beceneve Llamapolis, mert egy Marley nevű alpakát tart háziállatként a lakókocsijában.
Az mondják róla, a pénz nem számít neki. Ha csak 1 millió dollárja lenne, 999.999-et arra költene, hogy munkahelyeket hozzon létre Las Vegasban. Akkor is boldog lenne, ha egy egyetlen dollárja lenne a bankban, mert az élete központi témája, hogy törődjön az emberekkel és, hogy vele is törődjenek.
A céget, az úgynevezett Holacracy rendszerrel vezeti. Minden rugalmas, még a szervezeti felépítés is, gyakorlatilag önszerveződéssel folyik minden területen a munka. Nem főnökközpontú a cég. Minden bürokráciát mellőz. Gondolhatod, mennyire szabad és igazán szeretetteljes a légkör egy ilyen helyen!
Hsieh egyébként íróként sem kicsit sikeres: Delivering Happiness című könyvében írt az üzleti életről és vállalkozásairól, és 27 héten át vezette a New York Times bestseller listáját.
Szerző: Gini Papp – Zacc
(dailymail.co.uk)
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: