Zacc

Tudtad mit rejtenek ezek a jól ismert logók?

A logók arra szolgálnak, hogy beépüljenek a köztudatba, és az ember azonosítsa vele a márkát, a terméket, amit eladni kívánnak vele. Ez működik mindenkinél. Már egészen kisgyerek korban felismerjük a számunkra fontos logókat. Főleg a kisfiúk, akik szinte a beszéd elsajátításával egyidőben elkezdik rögzíteni az autók logóit és erről azonosítják be a hozzátartozó neveket is. De tudtad-e, hogy ezek a márkajelzések általában mögöttes tartalmat is hordoznak? A felszínes szemlélő számára például egy egyszerű dőlt H betű a Hyundai logója, pedig…

 

 

A dél-koreai cég emblémája azt szimbolizálja, ahogy az ügyfél és az eladó kezet fog.

Első pillantásra az Amazon logóján semmi különös nem tűnik fel, pedig az cég filozófiáját ábrázolja. A narancssárga nyíl azonban egy mosolyra utal, a vállalat célja, hogy az ügyfelei elégedettek legyenek. Azontúl az A és Z betűket kapcsolja össze, ami azt szeretné mutatni, hogy A-Z-ig minden megtalálható náluk.

Az alapító, Adolf Dassler volt az Adidas márkanév kitalálója.  Bár a cég logója idővel megváltozott, a hármas csík megmaradt. A jelenlegi összetétel három sávból áll, ami együttesen egy háromszöget alkot, ami egy hegyet ábrázol. A hegy a kihívásokra utal, amelyekkel minden sportolónak meg kell küzdenie.

Rob Janoff volt a tervező, akitől a világhírű Apple cég jelenlegi logója származik. Elmondása szerint úgy pattant ki fejéből az ötlet, hogy vett egy zacskó almát, amit egy tálba rakott. Egy héten át rajzoltam, egyszerűsíteni akartam a részleteket. Majd beleharaptam az egyikbe kísérletképpen. És akkor jöttem ár, hogy a harapás (angolul: bite) pontosan úgy hangzik, mint a számítógépes kifejezés bájt (angolul: byte).

A SONY számítógépekkel és laptopokkal foglalkozó márkájának logója egészen érdekes. Az első két betű egy analóg jelet (hullámot), az ‘i’ és ‘o’ pedig egy digitális jelet ábrázolnak (1 és 0)

Általános dolog, hogy az emberek egy fejet látnak a Toyota emblémáján, mely cowboy kalapot visel. A japán autógyártó cég másra gondolt, amikor megalkotta a jelet. Valójában ez egy tű foka, amibe befűzik a cérnaszálat. Ez a cég múltjára utal vissza, amikor szövőszékeket gyártottak. De ennél sokkal tovább mentek. Igazából egyetlen emblémába belerejtették a komplett Toyota szót, amint a kis ábrákon jól látható.

A Baskin Robbins logója elárulja, hány különböző ízesítésű fagylatot készítenek. A rózsaszín 31-es szám erre utal.

A híres gumiabroncsgyártó Continental első két betűje tulajdonképpen egy abroncsot formáz.

Az F1 logójában az  F betű és a piros csíkozott alakzat között, ha jobban megnézzük egy „1”-est látunk kirajzolódni, a piros csíkozás pedig a Forma 1-es autók által elért hihetetlen sebességre utal.

A Pinterestnek, melyet arra használnak az emberek, hogy rögzítsék, “kitűzhessék” saját maguknál azokat az interneten talált képeket, melyeket a legjobban kedvelnek. Az alkalmazás logójában egy rajzszög van elrejtve. Nézd a P betűt, ez formálja meg.

 

Az amerikai audio berendezés gyártó Beats cég logójában, a piros körben lévő „b” betű egy fejhallgató, melyet a “piros fej visel”.

A híres berni székhelyű Toblerone csokoládégyár emblémájában egy medve sziluettje található, mivel Bernt  „a medvék városának” is szokták nevezni.

A BMW cég kezdetben repülőgépmotorok gyártásával foglalkozott. A logóról sokan úgy gondolják, egy forgó propellert jelképez a kép kék-fehér közepe, valójában a minta a német tartománynak, Bajorországhoz és annak zászlajához köthető inkább. A zászló kis részletét rejti magában.

A dél-koreai cég logója egy nevető arcot ábrázol, ami a vásárlók elégedettségét jelképezi.
Bár valljuk be, sokunknak a híres Pac-Man is eszébe juthat róla.

A világ leghíresebb logóját a Coca-Cola cég tudhatja magáénak. De mit rejt logójuk? Az “o” és az “l” betű között tisztán kitűnik a dán zászló. Bár ez csupán véletlen, a skandináv ország ennek ellenére marketing célokra is felhasználja. A Coca Cola logo maga, egy oldalára fektetett régi kólásüveget is formáz.

A futárcég emblémájában az ‘E’ és ‘x’ betűk közötti (fehér) nyíl, a gyorsaságukat szimbolizálja.

A híres televíziós társaság logójában egy páva fedezhető fel hat színű tollazattal. Ezek szimbolizálják az NBC csatorna témaköreit.

Az afrikai gyerekeknek szeretne reményt nyújtani az alapítvány, melynek logóján nem csak a kontinens, de egy nő és egy gyermek arca is kirajzolódik.

A jógázó nő lába és karja között kirajzolódik az ausztrál kontinens térképének körvonala.

 

(forrás: recreoviral.com)

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!